Bent u een persoon met een handicap of een professionele dienstverlener en hebt u een vraag voor het VAPH? Dan kunt u voortaan terecht bij de VAPH-lijn op het nieuwe nummer 02 249 30 00. De VAPH-lijn is dagelijks bereikbaar van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.
Nieuwsberichten van het VAPH
Op 5 april stelden het VAPH en Odisee samen met een hele reeks partners de nieuwe ondersteuningstool vraagverheldering voor mensen met een handicap of een vermoeden van handicap voor. Op basis van tal van vragen over uw dagelijkse leven, kunt u dankzij de tool de weg naar de juiste ondersteuning vinden en uw leven in eigen handen nemen.
Het VAPH voert de komende maanden bij alle vergunde zorgaanbieders een steekproefsgewijze kwaliteitscontrole uit op de individuele dienstverleningsovereenkomsten.
In de ‘Wegwijzer VAPH-ondersteuning’ vindt u het aanbod van 216 vergunde zorgaanbieders terug.
Uw zorgaanbieder heeft nog tot 31 maart 2018 de tijd om uw overeenkomst aan te passen, als gevolg van de invoering van de persoonsvolgende financiering.
In de ‘Wegwijzer VAPH-ondersteuning’ vindt u het aanbod van 216 vergunde zorgaanbieders terug.
Gedeeltelijk waar. Uw zorgaanbieder kan zelf bepalen hoe hij zijn ondersteuning aanbiedt en wat zijn voorwaarden daarbij zijn.
VAPH-nieuwsbrief
Wilt u de nieuwsberichten ontvangen van het VAPH over de dienstverlening van het VAPH voor personen met een handicap en hun netwerk? Abonneer u dan op onze nieuwsbrief.
De Vlaamse Regering keurde de uitzonderingsprocedure 7/7 principieel goed.
Gedeeltelijk waar. Het klopt dat de ter beschikking gestelde budgetten nog kunnen wijzigen. Bij de omschakeling van het oude naar het nieuwe systeem moet rekening gehouden worden met allerlei factoren.
Het VAPH heeft de budgetten van alle cliënten van vergunde zorgaanbieders opnieuw berekend. Bent u een cliënt? Dan ontvangt u in de loop van december 2017 een brief waarin staat wat dat voor u betekent.