Documenten en formulieren

Resultaten

05/11/2019

Bij zorgaanbieders worden heel wat documenten bewaard. Met deze infonota willen we wat richtlijnen meegeven over de termijnen dat bepaalde documenten moeten bewaard worden.

05/11/2019

Binnen rechtstreeks toegankelijke hulpverlening is er een nieuwe functie specifiek voor een bepaalde leeftijdsgroep en in een inclusieve context, namelijk globale individuele ondersteuning.

25/10/2019

Handleiding en richtlijnen voor de webapplicatie van de geïntegreerde registratietool (GIR)

21/10/2019

De helpdesk personeelsregistratie en voorschotten, afrekeningen, geïntegreerde registratietool, erkenningen en vergunningen zijn telefonisch rechtstreeks bereikbaar als de voorziening vragen heeft.

18/10/2019

De voorzieningen die niet opgelijst staan in het MB van 8 juli 2018, leggen een financiële verantwoording af door de opmaak van een jaarlijks financieel verslag waarbij er per acitiviteitencentrum een staat van vermogen (1) en een staat van ontvangsten en uitgaven, opsplitst per activititeitencentrum wordt opgemaakt.

10/9/2019

De afdeling Financiering en Zorgplanning verandert van naam naar afdeling Vergunnen en Financieren. Het laatste jaar heeft de afdeling enkele wijzigingen in samenstelling en taakstelling van de teams ondergaan.

05/9/2019

Sedert 2008 is het toegestaan dat het gedeelte van de financiële bijdrage die een voorziening niet kan innen, niet in mindering gebracht wordt van de subsidiëring. Dat als de voorziening kan aantonen dat de inning niet of niet volledig mogelijk was.

03/9/2019

Het BVR van 18 juli 2008 geeft onder andere de wijziging aan het BVR van 28 juli 1983 van de niet-inbare eigen financiële bijdrage weer. De infonota overloopt de aanpassingen.