
Persoonlijke-assistentiebudget
Een persoonlijke-assistentiebudget (PAB) is een budget om de assistentie voor uw kind thuis of op school te organiseren en te financieren.
Sinds 2 september 2021 is de look van het e-loket licht veranderd en vindt u informatie op andere plaatsen dan vroeger. Inhoudelijk is er niets veranderd. De handleiding wordt binnenkort aangepast.
Via ‘kosten’ kunt u alle kosten toevoegen die u maakte in het kader van uw persoonlijke-assistentiebudget.
U kunt enkel kosten indienen voor goedgekeurde overeenkomsten.
Klik op cashkosten toevoegen:
Alle ingediende kosten worden apart uitbetaald. De ingevoerde kosten worden onmiddellijk verwerkt, dat betekent doorgestuurd. De uitbetaling gebeurt maximaal 30 dagen na het indienen van de kosten.
Alle kosten krijgen een status zodat u onmiddellijk kunt zien of uw betaling verwerkt is en wat de actuele stand van zaken is:
U kunt achteraf ook consulteren wie de kosten geregistreerd heeft: uzelf, een medewerker van een bijstandsorganisatie, een medewerker van het VAPH ...
Mogen kosten gegroepeerd ingegeven worden?
Volgende kosten mogen gegroepeerd ingegeven worden:
Die kosten hoeft u dus niet per factuur ingeven, maar mag u over verschillende weken/maanden samentellen om dan als één kost in te geven per overeenkomst.
Andere kosten zoals de lonen van de individuele begeleiders, kosten sociaal secretariaat, facturen van zelfstandigen moeten per factuur geregistreerd worden.
Fout gemaakt bij het ingeven van kosten?
U kunt op alle kosten een wijziging registreren. Zo kunt u een foutief bedrag aanpassen met de knop met de drie puntjes.
Geef het nieuwe correcte bedrag in en klik op verzenden.
Een persoonlijke-assistentiebudget (PAB) is een budget om de assistentie voor uw kind thuis of op school te organiseren en te financieren.