1 maart 2018: deadline indienen onkosten PAB en PVB

Hoe dient u uw kosten in?

De kosten die u maakt vanaf 1 januari 2017, dient u in via de PAB-kostenstaat of de PVB-kostenstaat.

U kunt de kostenstaten online indienen via het digitale loket mijnvaph.be of u kunt het formulier ‘Kostenstaat voor het PVB of het PAB’ via e-mail bezorgen aan budgetbesteding@vaph.be of met de post bezorgen aan het team Budgetbesteding van het VAPH:

Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap
team Budgetbesteding
Zenithgebouw
Koning Albert II-laan 37
1030 BRUSSEL

Uw budget beheren

Meer informatie over het beheren van uw persoonsvolgend budget vindt u in de bestedingsregels.

Meer informatie over het beheren van uw persoonlijke-assistentiebudget vindt u in de richtlijnen aan PAB-budgethouders.

Praktische info

Als u uw kostenstaten indient via mijnvaph.be, gebeurt de administratie sneller en krijgt u uw kosten sneller terugbetaalt.

Nadat u kosten hebt ingediend, betaalt het VAPH u die binnen de 30 dagen na goedkeuring terug.

Als u uw kostenstaten later wilt indienen en als u dat met een grondige reden kunt motiveren, dan kan het VAPH u een uitzondering op de timing toestaan. Neem daarvoor contact op met het team Budgetbesteding van het VAPH.

Hulp nodig?

Neem contact op met het team Budgetbesteding via e-mail: budgetbesteding@vaph.be of telefonisch: 02 225 85 26.

Hoe uw persoonsvolgend budget besteden?