1 maart 2018: deadline indienen onkosten PAB en PVB

Hoe dient u uw kosten in?

De kosten die u maakt vanaf 1 januari 2017, dient u in via de PAB-kostenstaat of de PVB-kostenstaat.

U kunt de kostenstaten online indienen via het digitale loket mijnvaph.be of u kunt het formulier ‘Kostenstaat voor het PVB of het PAB’ via e-mail bezorgen aan budgetbesteding@vaph.be of met de post bezorgen aan het team Budgetbesteding van het VAPH:

Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap
team Budgetbesteding
Zenithgebouw
Koning Albert II-laan 37
1030 BRUSSEL

Uw budget beheren

Meer informatie over het beheren van uw persoonsvolgend budget vindt u in de bestedingsregels.

Meer informatie over het beheren van uw persoonlijke-assistentiebudget vindt u in de richtlijnen aan PAB-budgethouders.

Praktische info

Als u uw kostenstaten indient via mijnvaph.be, gebeurt de administratie sneller en krijgt u uw kosten sneller terugbetaalt.

Nadat u kosten hebt ingediend, betaalt het VAPH u die binnen de 30 dagen na goedkeuring terug.

Als u uw kostenstaten later wilt indienen en als u dat met een grondige reden kunt motiveren, dan kan het VAPH u een uitzondering op de timing toestaan. Neem daarvoor contact op met het team Budgetbesteding van het VAPH.

Hulp nodig?

Dan kunt u het team Budgetbesteding van het VAPH contacteren.

  • online: via www.vaph.be/contacteer-ons
  • telefonisch: op het nummer 02 249 30 00
    Het team is bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur. Op vrijdag en tijdens de maanden juli en augustus is dat tot 16.00 uur.
  • via e-mail: budgetbesteding@vaph.be

Hoe uw persoonsvolgend budget besteden?