22 maart 2022

Stel uw vraag via het e-loket Mijn VAPH

Hebt u een vraag over uw dossier? Vanaf nu kunt u die ook stellen via het e-loket mijnvaph.be. U kunt zelf de vraag stellen of de vraag laten stellen door iemand uit uw omgeving die toegang heeft tot uw dossier.

Waarom via Mijn VAPH?

Vragen over uw dossier kon u tot nu toe via mail en telefonisch stellen. Vanaf nu kan het dus ook via het e-loket mijnvaph.be. Gevoelige persoonlijke informatie zoals informatie uit uw dossier mag niet via mail verzonden worden door de reglementering over de gegevensbescherming (AVG, ook wel beter bekend als de GDPR). Daarom kunt u vanaf nu binnen de beveiligde omgeving van uw digitaal dossier ook vragen stellen.

Uw vraag stellen

Als u ingelogd bent, ziet u op de startpagina een groene knop ‘stel een vraag’. Als u daarop klikt, gaat er een nieuw scherm open met een invulformulier. Daar kunt u een onderwerp selecteren uit een lijst van onderwerpen. In het vakje eronder is er ruimte om uw vraag te stellen en hebt u ook de mogelijkheid om bijlagen op te laden.

Het antwoord op uw vraag vindt u nadien in de beveiligde omgeving van uw dossier en wordt daar bewaard. Zo krijgt u een overzicht van uw vragen en antwoorden in uw dossier. Het VAPH streeft ernaar om vragen binnen de vijf werkdagen te beantwoorden.

Overgangsperiode

Tot het voorjaar van 2023 kunt u zowel via mail als via het e-loket een vraag stellen over uw dossier. Daarna is het de bedoeling dat alle dossiervragen via het e-loket verlopen.

Lees alle nieuwsberichten