Bereikbaarheid provinciale kantoren

Het VAPH werkt momenteel volop aan een nieuw telefoniesysteem. De medewerkers in de provinciale kantoren zullen daardoor niet meer rechtstreeks bereikbaar zijn. Als u nu belt naar een van de medewerkers van een provinciaal kantoor, krijgt u eerst een keuzemenu te horen. Gaat uw vraag over een aanvraag voor een persoonsvolgend budget of hulpmiddelen en aanpassingen, druk dan keuze 1. Dan wordt u doorgestuurd naar het juiste provinciaal kantoor, waar een team van medewerkers u verder zal helpen.

In een latere fase zult u naar een nieuwe VAPH-lijn (02 249 30 00) met een uitgebreider keuzemenu kunnen bellen. Dat keuzemenu helpt u om snel bij de juiste helpdesk terecht te komen. Op die manier krijgt u ook voor de meer specialistische vragen snel een correct antwoord.

Voor de algemene vragen of vragen over de besteding van een persoonsvolgend budget komt u eerst bij de medewerkers van het contactcenter van de Vlaamse overheid terecht. Bij een specialistische vraag zullen zij de oproep escaleren naar een interne VAPH-helpdesk.

Er wordt hierover later nog meer informatie gegeven via een infonota.