De VAPH-lijn: voor al uw vragen aan het VAPH

Bent u een persoon met een handicap of een professionele dienstverlener en hebt u een vraag voor het VAPH? Dan kunt u voortaan terecht bij de VAPH-lijn op het nieuwe nummer 02 249 30 00. De VAPH-lijn is dagelijks bereikbaar van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.

Snel naar de juiste helpdesk

Omdat de diensten van het VAPH heel divers zijn, krijgt u eerst een keuzemenu te horen als u belt naar 02 249 30 00. Dat keuzemenu helpt u om snel bij de juiste helpdesk terecht te komen. Op die manier krijgt u ook op de meer specialistische vragen snel een correct antwoord.

Samenwerking tussen contactcenter Vlaamse overheid en VAPH-helpdesks

De VAPH-lijn werkt samen met de medewerkers van het contactcenter van de Vlaamse overheid. Met algemene vragen of vragen over de besteding van een persoonsvolgend budget komt u eerst bij hen terecht. Zij hebben toegang tot het e-loket Mijn VAPH en kunnen u begeleiden als u kosten wilt indienen of een overeenkomst wilt registreren. Als u een specialistische vraag hebt, zullen zij u doorverbinden naar een interne VAPH-helpdesk, waar experten u verder zullen helpen.

Hebt u een lopend aanvraagdossier bij het VAPH, dan kunt u niet meer rechtstreeks bellen naar een dossierbehandelaar. Alle persoonlijke nummers van dossierbehandelaars worden afgeleid naar de VAPH-lijn. Zo kunt u ook geholpen worden als een dossierbehandelaar niet bereikbaar is. U belt voortaan dus het best direct naar de VAPH-lijn op het nummer 02 249 30 00.

Online uw vraag stellen

Ook de contactpagina is volledig herwerkt, naar analogie met de telefonie. Ook online staat de klantvriendelijkheid voorop en streeft het VAPH naar een snel en efficiënt antwoord op al uw vragen.

Het VAPH wil met deze vernieuwing nog kwaliteitsvoller antwoorden op al uw vragen. Een goed geïnformeerde persoon kan immers de juiste keuzes maken en dat is een van de doelstellingen van het perspectiefplan voor de zorgsector voor personen met een handicap.

Ook een nieuw nummer voor de klachtenlijn

De klachtenlijn is voortaan bereikbaar op het nummer 02 249 35 00. Ook klachten kunt u, net als vragen, online aan het VAPH bezorgen.

Neem contact op met het VAPH

Lees alle nieuwsberichten