PAB-overeenkomsten registreren in mijnvaph.be

Als u een persoonlijke-assistentiebudget (PAB) hebt, dan kunt u zelf uw overeenkomsten registeren en beheren via mijnvaph.be.

U kunt overeenkomsten aanpassen (aanpassing uurrooster, aanpassing uurloon) en overeenkomsten stopzetten:

  • Ga naar Ondersteuning -> PAB -> Contracten voor een overzicht van de geregistreerde PAB-overeenkomsten.
  • Via Wijzigen kunt u de gegevens van een PAB-overeenkomst aanpassen. U kunt ook een nieuwe overeenkomst toevoegen.

Nieuwe overeenkomst
Als u een nieuwe overeenkomst wilt toevoegen voor een dienstverlener waarmee u al hebt samengewerkt, dan kunt u onmiddellijk de overeenkomst registreren.
Als u een nieuwe overeenkomst sluit met een nieuwe dienstverlener, dan moet u eerst het team Budgetbesteding contacteren. Het team Budgetbesteding registreert dan de gegevens van de nieuwe assistent of organisatie/dienst. U kunt het team Budgetbesteding contacteren via het formulier Stel een vraag.

  • Ga naar Gerelateerde taken -> Beheer PAB-contract om een nieuwe overeenkomst toe te voegen.
  • Vul per PAB-overeenkomst volgende informatie in:
    • PAB-assistent: u selecteert eerst de door het team Budgetbesteding toegevoegde assistent of organisatie/dienst
    • Overeenkomsttype: bv. interim, dienstencheques
    • Rijksregisternummer of ondernemingsnummer
    • Duur: bepaald of onbepaald
    • Paritair comité: hier kunt u het paritair comité of een leeg veld selecteren
    • Begindatum – einddatum: bij een overeenkomst van onbepaalde duur moet u enkel de begindatum van de PAB-overeenkomst invullen. U moet geen einddatum selecteren.
  • Voeg de PAB-overeenkomst toe via Bestand kiezen en Klik op OK om te bewaren.

Het team Budgetbesteding kijkt uw ingevoerde overeenkomsten na.

Lees meer over de besteding van uw PAB