U kunt na afspraak terecht in de provinciale kantoren van het VAPH en in het hoofdkantoor in Brussel. Hebt u een vraag en wilt u langskomen bij het VAPH? Hou dan rekening met het volgende:
- Stel uw vraag bij voorkeur online of telefonisch, en bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be .
- Maak altijd eerst een afspraak als u naar een kantoor wilt komen.
- U kunt niet met om het even welke vraag in een kantoor van het VAPH terecht.
Stel uw vraag bij voorkeur online of telefonisch en bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket
U kunt het VAPH contacteren via:
- het contactformulier op de website
- het e-loket mijnvaph.be
- de VAPH-lijn: 02 249 30 00
Bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be. U kunt documenten ook per post bezorgen (Koning Albert II-laan 15 bus 320,
1210 Brussel). U kunt niet langskomen om documenten af te geven aan een VAPH-medewerker, aan het onthaal, of om ze zelf in de brievenbus te komen stoppen.
Maak eerst een afspraak
Wilt u toch langskomen in een kantoor? Maak dan altijd eerst een afspraak via:
- het contactformulier op de website
- het e-loket mijnvaph.be
- de VAPH-lijn: 02 249 30 00
Met welke vragen kunt u op een zitdag bij het VAPH terecht?
Vragen over de besteding van uw persoonlijke-assistentiebudget of persoonsvolgend budget
Het kan gaan om algemene vragen over de richtlijnen en bestedingsregels, bijvoorbeeld:
- Welke overeenkomsten kan ik sluiten?
- Hoe werk ik via mijnvaph.be?
Ook met specifieke vragen over uw dossier kunt u bij ons terecht, bijvoorbeeld:
- Waarom is een overeenkomst die ik geregistreerd heb niet goedgekeurd?
- Welke kosten werden niet uitbetaald en waarom?
Het VAPH voert geen concrete acties uit in uw dossier. Het registreert bijvoorbeeld geen concrete overeenkomsten en facturen voor u. Daarvoor kunt u bij de bijstandsorganisaties terecht.
Vragen over uw aanvraag van een persoonsvolgend budget, hulpmiddelen of woningaanpassingen
- Dossiergebonden vragen die niet telefonisch te beantwoorden zijn en waarvoor u graag verduidelijking ter plaatse krijgt:
- naar aanleiding van een ontvangen brief
- naar aanleiding van een document of aanvraagformulier
- Vragen in verband met inzage in een dossier
De VAPH-medewerker zal u verder helpen met uw vraag, maar kan zelf geen advies geven wat u moet doen. Dat beslist u zelf.
U kunt niet langskomen om documenten af te geven aan een VAPH-medewerker, aan het onthaal, of om ze zelf in de brievenbus te komen stoppen. Documenten bezorgt u zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be . U kunt ze ook per post bezorgen (Koning Albert II-laan 15 bus 320, 1210 Brussel).
Toets eventueel vooraf even af het zinvol is dat u met uw vraag langskomt op een zitdag, zodat u zeker geen onnodige verplaatsing doet. Dat kan via ht contactformulier op de website, het e-loket mijnvaph.be of de VAPH-lijn: 02 249 30 00.
Wanneer kunt u waar terecht (na afspraak)?
Waar? | Wanneer? |
Provinciaal kantoor Antwerpen Anna Bijnsgebouw Lange Kievitstraat 111-113 bus 48 2018 Antwerpen | Maandag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Brugge Jacob Van Maerlantgebouw Koning Albert I-laan 1-2 bus 55 8200 Brugge | Vrijdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 16 u. |
Provinciaal kantoor Gent Virginie Lovelinggebouw Koningin Maria Hendrikaplein 70 bus 51 9000 Gent | Woensdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Hasselt Hendrik van Veldekegebouw Koningin Astridlaan 50 bus 2 3500 Hasselt | Donderdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Leuven Dirk Boutsgebouw Diestsepoort 6 bus 57 3000 Leuven | Dinsdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Hoofdkantoor Marie-Elisabeth Belpairegebouw Simon Bolivarlaan 17 1000 Brussel | Iedere werkdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. (op vrijdag tot 16 u.) |