U kunt na afspraak terecht in de provinciale kantoren van het VAPH en in het hoofdkantoor in Brussel. Hebt u een vraag en wilt u langskomen bij het VAPH? Hou dan rekening met het volgende:
- Stel uw vraag bij voorkeur online of telefonisch, en bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be .
- Maak altijd eerst telefonisch een afspraak als u naar een kantoor wilt komen.
- U kunt niet met om het even welke vraag in een kantoor van het VAPH terecht.
- Respecteer de richtlijnen voor social distancing en hygiëne in het kader van corona als u naar een kantoor komt.
Stel uw vraag bij voorkeur online of telefonisch en bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket
U kunt het VAPH contacteren via:
- het contactformulier op de website
- de VAPH-lijn: 02 249 30 00
Bezorg documenten zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be . U kunt documenten ook per post bezorgen of zelf in de brievenbus komen stoppen als u dat wilt. U kunt niet langskomen om documenten persoonlijk af te geven aan een VAPH-medewerker.
Maak eerst een afspraak
Wilt u toch langskomen in een kantoor? Maak dan altijd eerst een afspraak. Dat doet u door te bellen naar de VAPH-lijn: 02 249 30 00.
In het kader van de corona-epidemie kunt u alleen een afspraak maken om langs te komen als u telefonisch of digitaal niet kunt geholpen worden. De medewerker van de VAPH-lijn zal beoordelen of dat het geval is.
Met welke vragen kunt u op een zitdag bij het VAPH terecht?
Vragen over de besteding van uw persoonlijke-assistentiebudget of persoonsvolgend budget
Het kan gaan om algemene vragen over de richtlijnen en bestedingsregels, bijvoorbeeld:
- Welke overeenkomsten kan ik sluiten?
- Hoe werk ik via mijnvaph.be?
Ook met specifieke vragen over uw dossier kunt u bij ons terecht, bijvoorbeeld:
- Waarom is een overeenkomst die ik geregistreerd heb niet goedgekeurd?
- Welke kosten werden niet uitbetaald en waarom?
Het VAPH voert geen concrete acties uit in uw dossier. Het registreert bijvoorbeeld geen concrete overeenkomsten en facturen voor u. Daarvoor kunt u bij de bijstandsorganisaties terecht.
Vragen over uw aanvraag van een persoonsvolgend budget, hulpmiddelen of woningaanpassingen
- Dossiergebonden vragen die niet telefonisch te beantwoorden zijn en waarvoor u graag verduidelijking ter plaatse krijgt:
- naar aanleiding van een ontvangen brief
- naar aanleiding van een document of aanvraagformulier
- Vragen in verband met inzage in een dossier
U kunt geen afspraak maken om documenten persoonlijk te komen afgeven. Documenten bezorgt u zoveel mogelijk via het e-loket mijnvaph.be . U kunt ze ook per post bezorgen of zelf in de brievenbus komen stoppen.
Wanneer kunt u waar terecht (na afspraak)?
Waar? | Wanneer? |
Provinciaal kantoor Antwerpen Anna Bijnsgebouw Lange Kievitstraat 111-113 bus 48 2018 ANTWERPEN | Maandag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Brugge Jacob Van Maerlantgebouw Koning Albert I-laan 1-2 bus 55 8200 BRUGGE | Vrijdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 16 u. |
Provinciaal kantoor Gent Virginie Lovelinggebouw Koningin Maria Hendrikaplein 70 bus 51 9000 GENT | Woensdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Hasselt Hendrik van Veldekegebouw Koningin Astridlaan 50 bus 2 3500 HASSELT | Donderdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Provinciaal kantoor Leuven Dirk Boutsgebouw Diestsepoort 6 bus 57 3000 LEUVEN | Dinsdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. |
Hoofdkantoor Zenithgebouw Koning Albert II-laan 37 1030 BRUSSEL | Iedere werkdag, van 8.30 tot 12 u. en van 13 tot 17 u. (op vrijdag tot 16 u.) |