23 februari 2024

Mijn VAPH: de vlotste manier om uw administratie zelf te regelen

Bij het VAPH kunt u heel wat administratie online regelen met het e-loket mijnvaph.be. 

Wat kunt u zoal doen in Mijn VAPH?

Of u nu ondersteuning wilt aanvragen, al ondersteuning krijgt of iemand vertegenwoordigt met een handicap, iedereen kan inloggen op het e-loket. U hoeft geen dossier te hebben bij het VAPH.

Via mijnvaph.be kunt u een persoonsvolgend budget aanvragen of een tegemoetkoming voor hulpmiddelen en aanpassingen.

Als u een aanvraag hebt ingediend, dan kunt u de status van uw aanvraag opvolgen. Krijgt u al ondersteuning, dan ziet u bijvoorbeeld hoeveel persoonlijk budget u dit jaar al gebruikt hebt, wanneer u voor het laatst een tegemoetkoming voor een hulpmiddel gekregen hebt, of hoeveel punten u nog kunt inzetten voor rechtstreeks toegankelijke hulp.

Verder kunt u via het e-loket heel wat documenten aan het VAPH bezorgen, zoals kostenstaten voor een persoonlijk budget, facturen van hulpmiddelen of ingevulde formulieren. En u vindt er ook digitale versies terug van brieven van het VAPH.

Wat zijn de voordelen van Mijn VAPH?

  1. U checkt uw dossier waar en wanneer u zelf wilt.
  2. U hoeft niet langer documenten af te drukken of via de post te versturen.
  3. Uw aanvragen en registraties worden sneller behandeld. Zo ontvangt u bijvoorbeeld vlugger een terugbetaling.

Wilt u aan de slag met Mijn VAPH?

Op www.vaph.be/e-loket-mijn-vaph vindt u handleidingen en instructiefilmpjes. 

Meteen naar het e-loket? Dat kan via onderstaande knop.

Mijn VAPH

Opgelet: Op 29 februari voert het VAPH onderhoudswerken uit aan de IT-infrastructuur en kunnen mijnvaph.be en andere applicaties tijdelijk niet beschikbaar zijn. Lees meer.