Documenten

Onder het menu ‘Documenten’ krijgt u het overzicht van de brieven die verstuurd werden door het VAPH voor uw dossier en van de brieven en documenten die ontvangen werden voor uw dossier.

U kunt kiezen om uw ontvangen brieven te zien (verstuurd door het VAPH), of de brieven en documenten die u zelf naar het VAPH verzonden heeft. 

Het VAPH verwittigt u via e-mail als u in mijnvaph.be een nieuwe brief kunt terugvinden. Voorwaarde is wel dat uw e-mailadres in mijnvaph.be geregistreerd is. Als dat nog niet het geval is, raden we u aan om dat zeker te doen. De contactgegevens die u registreert in mijnvaph.be, worden alleen door het VAPH gebruikt en worden niet doorgegeven aan andere organisaties of diensten.

schermafdruk menu documenten in mijnvaph.be

Verzonden documenten

Via het menu ‘Verzonden Documenten’ kunt u documenten opladen en rechtstreeks toevoegen in uw dossier.

schermafdruk verzonden documenten in mijnvaph.be

  1. Klik op ‘Documenten toevoegen’, bovenaan rechts in het scherm. Er opent zich een pop-upscherm. schermafdruk document verzenden in mijnvaph.be
    U ziet bovenaan de titel ‘Document verzenden’.
  2. Klik op ‘Selecteer Document’.
  3. Selecteer het document dat u wilt opladen (alleen de volgende documenttypes zijn toegelaten: PDF).

    Er wordt gevraagd om een type document aan te duiden, dit hoeft echter niet en kan enkel door een VAPH medewerker ingevoerd worden. 

  4. Klik op ‘Verzenden’: Er verschijnt een groene tekst als bevestiging van een geslaagde upload.

schermafdruk document verzonden in mijnvaph.be

Uw document zal zo snel mogelijk behandeld worden door een dossierbeheerder van het VAPH. U kunt op deze plaats ook het overzicht zien van alle documenten die u verzonden hebt naar het VAPH. Dat overzicht wordt per jaar getoond. Via de knop Filters kunt u het jaar selecteren waarvan u het overzicht wilt zien.

Let wel: als u bent ingelogd in de hoedanigheid van een dienst maatschappelijk werk, kunt u dat overzicht niet zien.

schermafdruk documentfilters in mijnvaph.be

Hoe kunt u uw e-mailadres registreren?

Als er in uw dossier nog geen e-mailadres geregistreerd is, zult u bovenaan de startpagina in mijnvaph.be een bericht zien met de vraag om uw contactgegevens te wijzigen:

schermafdruk e-mailadres aanvullen in mijnvaph.be

  1. Klik op ‘Contactgegevens wijzigen’.
    U hebt nu de mogelijkheid om 2 e-mailadressen (met eventueel een opmerking) in te geven.

    Belangrijk

    • Meldingen van het VAPH over brieven die voor u klaar staan, worden momenteel alleen nog maar verzonden naar het eerste e-mailadres dat u ingeeft. 
    • Geef als tweede e-mailadres alleen een e-mailadres in dat u zelf beheert en geen adres van anderen, zoals een tweede wettelijk vertegenwoordiger of een tweede ouder. Verder hebt u ook nog de mogelijkheid om twee telefoonnummers in te geven.
  2. Klik ten slotte op ‘Bewaren’. Uw gegevens zijn nu opgenomen in uw dossier.

Is er al een e-mailadres in uw dossier gekend, maar wilt u een ander of nieuw adres ingeven?

  1. In mijnvaph.be klikt u, bovenaan in de blauwe balk, op ‘Profiel’.
  2. Bovenaan de pagina ziet u ‘Contactgegevens’ staan, en rechts de knop ‘Wijzigen’.  Klik op die knop om uw e-mailadres en eventueel uw telefoonnummer te wijzigen.

schermafdruk contactgegevens in mijnvaph.be

Wat met co-ouderschap of 2 wettelijk vertegenwoordigers?

Als wettelijk vertegenwoordiger of ouder kunt u zelf uw contactgegevens aanpassen in mijnvaph.be. Dat is alleen mogelijk als u in het dossier geregistreerd staat als wettelijk vertegenwoordiger. Dat moet het VAPH voor u doen. U moet dan inloggen in mijnvaph.be met de hoedanigheid van wettelijk vertegenwoordiger.