Vanaf 22 juni 2023 kunnen personen die gebruikmaken van de dienstverlening van het VAPH de brieven van het VAPH ontvangen via de eBox, een digitale brievenbus. Het VAPH voorziet een overgangsperiode waarin de brieven zowel digitaal als per post verstuurd worden.
Het beschikbare aanbod van de aanbieders van rechtstreeks toegankelijke hulp (RTH) zal niet langer bekend gemaakt worden via de Wegwijzer VAPH-ondersteuning Rechtstreeks toegankelijke hulpverlening. Vanaf 15 juli 2022 zal het beschikbare aanbod van de aanbieders van rechtstreeks toegankelijke hulp (RTH) bekend gemaakt worden via Zorgwijs.be(opent nieuw venster).
De versoepelingen van de maatregelen gerelateerd aan COVID-19 hebben ook gevolgen voor de werking van MDT’s en DOP’s. Daarom verspreiden we met deze infonota een update van de eerder bezorgde richtlijnen in de infonota INF/20/190.
Met deze verbintenis verklaart u formeel als personeelslid van een door het VAPH erkende of vergunde zorgaanbieder dat u het rijksregisternummer van uw cliënten alleen zult gebruiken in dossiers die bestemd zijn voor het VAPH.
Met deze verbintenis verklaart u formeel als verantwoordelijke van een door het VAPH erkende of vergunde zorgaanbieder dat u het rijksregisternummer van uw cliënten alleen zult gebruiken in dossiers die bestemd zijn voor het VAPH.
Het Besluit van de Vlaamse Regering (BVR) Mozaïek 5 werd definitief goedgekeurd op 5 maart 2021. Deze infonota geeft toelichting over de gewijzigde regelgeving gevat door het goedgekeurde BVR.
In het kader van de Europese verordeningen inzake de verwerking van persoonsgegevens, verduidelijkt het VAPH de wederzijdse verantwoordelijkheden ten aanzien van de samenwerkende partners (voorzieningen, MDT’s ...) die met VAPH-applicaties werken.