Vanaf 22 juni 2023 kunnen personen die gebruikmaken van de dienstverlening van het VAPH de brieven van het VAPH ontvangen via de eBox, een digitale brievenbus. Het VAPH voorziet een overgangsperiode waarin de brieven zowel digitaal als per post verstuurd worden.
Via deze infonota wil het VAPH verdere verduidelijking brengen over de infonota (INF/22/41) van 22 september 2022 betreffende de wijzigingen sitebeheer en voucher registratie in de Geïntegreerde Registratietool (GIR).
Het beschikbare aanbod van de aanbieders van rechtstreeks toegankelijke hulp (RTH) zal niet langer bekend gemaakt worden via de Wegwijzer VAPH-ondersteuning Rechtstreeks toegankelijke hulpverlening. Vanaf 15 juli 2022 zal het beschikbare aanbod van de aanbieders van rechtstreeks toegankelijke hulp (RTH) bekend gemaakt worden via Zorgwijs.be(opent nieuw venster).
Het Besluit van de Vlaamse Regering (BVR) Mozaïek 5 werd definitief goedgekeurd op 5 maart 2021. Deze infonota geeft toelichting over de gewijzigde regelgeving gevat door het goedgekeurde BVR.
In het kader van de Europese verordeningen inzake de verwerking van persoonsgegevens, verduidelijkt het VAPH de wederzijdse verantwoordelijkheden ten aanzien van de samenwerkende partners (voorzieningen, MDT’s ...) die met VAPH-applicaties werken.
Om ervoor te zorgen dat alle meldingen op één plaats binnenkomen en om zicht te krijgen op tekortkomingen en verbeterpunten binnen de VAPH-sector, lanceert het VAPH op 2 september 2019 een nieuw meldpunt. Het meldpunt wordt opgestart als proefproject voor een periode van 6 maanden.