Maakt u, uw kind of een gezinslid gebruik van ondersteuning door een vergunde zorgaanbieder, een multifunctioneel centrum, een dienst rechtstreeks toegankelijke hulp of een dienst ondersteuningsplan? Dan moet u kunnen rekenen op kwaliteitsvolle ondersteuning.
U en de zorgaanbieder moeten een schriftelijke overeenkomst sluiten die bestaat uit een individuele dienstverleningsovereenkomst, inclusief handelingsplan en een document met de collectieve rechten en plichten.
U hebt het recht om uw dossier in te kijken, met uitzondering van de gegevens die verstrekt zijn door een medische deskundige, vertrouwelijke gegevens of gegevens die over een andere persoon gaan.
Uw plichten tijdens de proefperiode, uw plichten om kosten te betalen en uw plichten bij de beëindiging van de overeenkomst
Direct naar
Organisaties
Het VAPH erkent, vergunt, machtigt, subsidieert en registreert diensten en organisaties.
Hebt u een klacht?
Het VAPH doet alles wat het kan om u zo goed mogelijk te dienen. Toch is het denkbaar dat u niet altijd even tevreden bent over de service van het VAPH of de dienstverlening van de door het VAPH erkende en gesubsidieerde diensten en voorzieningen. In dat geval kunt u een klacht indienen.
Welke zorg en ondersteuning hebt u nodig?
Het VAPH biedt verschillende vormen van ondersteuning. Om te weten welke zorg en ondersteuning voor u best past, kunt u beroep doen op verschillende organisaties en diensten.