Op 22 maart 2024 werd een besluit met betrekking tot de subsidiëring van personeelskosten definitief goedgekeurd. Verschillende andere besluiten worden door dit besluit aangepast: diplomavereisten en functievoorwaarden, anciënniteitsberekening, output voor diensten rechtstreeks toegankelijke hulp en diensten ondersteuningsplan, berekening organisatiegebonden middelen voor vergunde zorgaanbieders en aanwending van werkingsmiddelen gegenereerd door omzetting van personeelspunten voor variabele prestaties.
Op 1 april 2023 startte het project structureel instroomkanaal. In bijlage van deze infonota kunt u de officiële brief van minister Crevits, de CAO en het protocol terugvinden. Verder kunt u in deze infonota terugvinden hoe u betrokken werknemers registreert in de webapplicatie Isis.
Vanaf 2023 wordt de voorschotcyclus voor subsidie-eenheden gewijzigd. De opname van de webinar en de antwoorden op enkele veelgestelde vragen staan nu op onze website.
Ondanks het respecteren van alle beschermingsmaatregelen en richtlijnen, is het niet onmogelijk dat u als zorgaanbieder wordt geconfronteerd met de uitbraak van COVID-19-besmettingen binnen uw voorziening. Met dit stappenplan geven we u een overzicht van de te ondernemen acties en waar u welke ondersteuning kan verwachten. Deze update actualiseert de contactgegevens van het Outbreak Support Team.
Door de COVID-19-pandemie werden de outputnormen voor RTH-diensten, diensten ondersteuningsplan en organisaties voor vrijetijdszorg voor de periode van 1 oktober 2021 tot 31 maart 2022 verlaagd. Voor de multidisciplinaire teams werd een financiële tegemoetkoming geregeld.
Naar aanleiding van het VIA6-akkoord zal er een aanpassing van de barema’s (PC319) gebeuren met terugwerkende kracht vanaf 1 maart 2021. Om te vermijden dat voorzieningen deze baremastijging zelf moeten prefinancieren, worden de maandelijkse voorschotten aangepast.
Indienen afrekeningsdossier 2020 en richtlijnen/handleiding 2020
Ten laatste de tweede week van mei 2021 ontvangt elke subsidie-eenheid (SE) via Isis de taak ‘Invoer administratieve gegevens 2020’. Vanaf dan kan het afrekeningsdossier 2020 ingediend worden. De uiterste indieningsdatum van het dossier is 30 juni 2021.
Het Besluit van de Vlaamse Regering (BVR) Mozaïek 5 werd definitief goedgekeurd op 5 maart 2021. Deze infonota geeft toelichting over de gewijzigde regelgeving gevat door het goedgekeurde BVR.